16 mei - Reisverslag uit Tribanj-Krušćica, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu 16 mei - Reisverslag uit Tribanj-Krušćica, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu

16 mei

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

16 Mei 2017 | Kroatië, Tribanj-Krušćica

Het heeft vannacht heel hard gewaaid! Nu zijn er nog steeds windvlagen.
Na Het betalen van de camping waar we 3 nachten gestaan hebben gaan we nu langs de kust weer naar boven.

26 graden heerlijk weer!

We rijden het liefst niet over de tol wegen maar over de E wegen
Je ziet meer van het land maar het kan ook weleens anders uitpakken. En vandaag was weer eens zo n dag!

We hadden er weer een, een stijging van 7%. Nu is 7% niet zo heel veel, maar wel met haakse S bochten en een caravan achter je auto, gooi daar ook nog een handje Kroaten bij waarvoor geen enkele verkeersregel ģeldt en die ruim over een doorgetrokken streep de S bocht door komen zeilen waar jij net met je hele hebben en houden omhoog kruipt..... pfffffg

Het was een ruig gebied waar we doorreden met af en toe een huisje. De weg werd slechter.... en smaller dit kon weer eens niet goed zijn. Gekeerd maar we kwamen er niet meer uit daar in die bergen..... uiteindelijk aan een vrachtwagen chauffeur in steenkolen engels gevraagd waar we de tolweg op konden. Dat had wat voeten in de aarde maar is uiteindelijk gelukt.
Na een poosje toch de E weg maar weer opgezocht richting Tribanj. Inmiddels 29 graden.

We dachten dat we goed op weg waren naar Tribanj en dat klopte ook maar na een heel eind op een smalle 2 baans weg stond er ern mannetje naar ons te zwaaien....... en wat bleek na nog n paar 100 meter was de weg opgebroken en konden we nergens door.
Geen andere afslag gezien dus weer een heel eind terug om toch maar weer die tolweg op te gaan.

Uiteindelijk is alles gelukt en in de buurt van onze bestemming natuurlijk weer binnendoor hier reden we dwars door het Nationaal Park Paclenica met grote grijze bergen en huisjes zoals je ze wel.in de indianenfilms ziet. En prachtige meren. Echt schitterend!

De campingeigenaar bevestigde ons dat een deel van de film van Winnetou hier opgenomen is. We kunnen ons dat ook helemaal voorstellen, gezien de omgeving.

We hebben een mooie plek aan het water maar hier staat wel heel erg veel warme wind, de golven klotsen nu tegen de kant.....
Nog even genoten van het uitzocht op de plek en de zon en naar bedje toe voor de volgende rit morgen richting Selce ook langs de kust.......
Voor nu.....welterusten!

• 17 Mei 2017 - 00:08

Tessa:

Jeetje, wat een avonturen weer! Klinkt heerlijk allemaal... enjoy enjoy en geen enge dingen meer doen! Hahaha! Liefs, Tes

• 17 Mei 2017 - 23:52

Ingrid:

We doen ons best!
    Alles goed morgen naar Istrie

• 19 Mei 2017 - 19:53

Roy:

Geweldige roadtrip als ik zo eens lees, helemaal geweldig