11 rn 12 mei - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu 11 rn 12 mei - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu

11 rn 12 mei

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Mei 2017 | Kroatië, Dubrovnik

11 en 12 mei

We staan nog steeds op camping Pod Maslinom wat betekent: onder de olijven.  En dat klopt, er staan hier allemaal olijfbomen. Door zijn eenvoud is het een  mooie charmante camping.
De plastic douchegordijntjes zijn wat minder maar ook dát heeft wel wat, de douche is goed!

Het heeft vannacht geonweerd en geregend geregend en geregend met saharazand mijn hemel wat een viezigheid!

Vandaag is gijs met de bus naar Dubrovnik gegaan. Een mooie vestingstad die in de oorlog 1990/1995 heel veel schade heeft opgelopen. Met Unescogelden is deze stad weer opgebouwd in oude stijl. Ze zijn er nog steeds mee bezig.

De hoofdweg door deze stad is geplaveid maar alle andere straatjes zijn trappen. Niets is recht of traploos.

Om op die hoofdweg te komen moest je eerst 175 traptreden trotseren en als je teruggaat weer 175 traptreden en ook nog alle trappen in de binnenstraatjes.

Een busretour vanaf de camping was 30 kuna (ca 4 euro)

Gijs vond het mooi en zeker de moeite waard maar ook hij krijgt last van zn knieen.

Ik ben thuis gebleven enkels en knieen hebben klappen gehad met het lopen bij de Plitvicemeren en in Mostar. Niets is hier recht of gelijk dus een aanslag op t lijf!

Had ik tenminste even tijd voor de was en zo!

12 mei

Nog steeds op dezelfde camping.

Nu Dubrovnik van boven af bekeken. Een hele mooie rit door berg en dal met geweldige uitzichten

Het is zeker erg mooi.

Dubrovnik wordt ook aangedaan door de cruiseschepen voor een excursie. Er lagen 3 enorme schepen. Eigenlijk zonde van het zicht op Dubrovnik! Maar wat gebeurt er met zo'n plaatsje als zo'n enorm cruiseschip zich leegt.......dat is wel iets anders dan wanneer een bus toeristen geleegd wordt pfffff

Vanavond de boel opgeruimd want we gaan morgen weer richting Stobrec/Split we zijn al over de helft van de tijd dus we trekken nu weer langzaam maar zeker omhoog!

Tot nu toe is het weer wat onbestendig geweest. Onweer regen wind bewolkt en zon.