10 05 17 - Reisverslag uit Orašac, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu 10 05 17 - Reisverslag uit Orašac, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu

10 05 17

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

11 Mei 2017 | Kroatië, Orašac

10 05 17

Na een nacht vol regen toch heerlijk weer! Eerst de caravan naar een zonnigere plek gebracht.

Daarna vandaag een 2 uur en een kwartier durende autorit naar Mostar in Bosnie Herzegovina .  Een stad met een oorlogshistorie en een geloofsoorlog tussen de moslims en de christenen.

De stad is in tweeën gedeeld door een brug die weggebombardeerd is geweest en na de oorlog weer in oude stijl is opgebouwd. Prachtig!

Maar hier staan nog veel huizen met kogelinslag waar ze niets aan doen maar de huizen zijn nog wel bewoond.

Bij toeval liepen wij aan de kant van de moslims

De brug is erg mooi en bij de moslims kun je goed eten! Een ijsje kwam op 50 eurocent en héérlijk ijs! Twee Bosnische mixed gril met 1 alcoholvrij pilsje 1 koffie 1 water en een brood was 18 euro, dat geloof je toch niet en tonnetje rond pffggg tijdens de lange maar o zo mooie rit terug kon ik uitbuiken.

Wat je ook niet geloofd is dat we die dag 6 X ons paspoort moesten laten zien ...... en zelfs één keer vroegen ze of onze auto gehuurd was, nee hij is van ons, toen moesten ze ook nog onze autopapieren zien .... wat een macho gedrag!

Om bij Mostar te komen moesten we we over die bergweg die we tijdens die enorme regenbui met de caravan hebben gereden.  Toen zaten we met samen geknepen billen van de spanning, nu keken we onze ogen uit, wat mooi!

Bosnie Slovenie en Kroatie plegen een aanslag op benen spieren knieen en enkels....... pffffg

Dat waren weer onze ervaringen van vandaag!

• 11 Mei 2017 - 20:42

Tessa:

Dit zijn de fijnere berichten! Maar wat een gedoe steeds je paspoort laten zien zeg! Maar zeker mooie uitzichten! Geniets! Liefs, Tes