01 05 17 - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu 01 05 17 - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu

01 05 17

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Mei 2017 | Slovenië, Ljubljana

Vanmorgen om 09.30 uur uit Pfilsensee vertrokken. Het doel was via salzburg en Villach naar Ljubljana Slovenie. De communicatie
tussen de Tom Tom en ons verliep niet zo lekker. Hij stuurde ons 450 km terug naar het Duitse Salzburg dat was niet helemaal de bedoeling. Het duurde even maar het kwam goed en waren we op weg naar het Oostenrijkse Salzburg.
Bij de eerste besneeuwde bergtoppen waren we helemaal euforisch niet wetende dat we er een 1/2 uurtje later gewoon midden in zouden staan.
Rond 14.50 uur refen we Slovenie i n. Bij de pomp getankt en op het daarbij behorende parkeerterrein even de benen gestrekt. Maar ai ai wij stonden met onze Hollandse snotneuzen midden tussen een grote controle op bussen. De politie keek niet bijzonder vriendelijk...... geen prettig gevoel...... Het hulpje van de politie, met een stopbordje, kwam voorzichtig vragen waar de reis naartoe ging en melde en passant dat onze milieusticker voldeed voor Slovenie maar dat we nog wel een vignet nodig hadden op risico van 300 euries boete ..... pfieuw......bij de pomp verkrijgbaar. Maar snel gehaald Stonden wij even in een wespennest........
Eind goed al goed, de camping zonder problemen gevonden. Hij ligt aan een grote rivier en n 1/2 uur fietsen van Ljubljana. Morgen een rustdag en Ljubljana op de fiets verkennen. We zijn benieuwd!

• 01 Mei 2017 - 22:11

Ramona :

Jeetje wat een schrik! Maargoed dat jullie nog gewaarschuwd werden!
    Nu op weer door!

Enjoy!!!

• 02 Mei 2017 - 12:03

Roy:

Wauw, wat een avontuur...! En wat een mooie uitzichten, geniet van de reis, we lezen hier in spanning mee :)