07 05 17 - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu 07 05 17 - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van Ingrid Hogewoning - WaarBenJij.nu

07 05 17

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 Mei 2017 | Kroatië, Stobreč

KROATIE Wat n gek land.

Heel mooi, mooie natuur maar ook bouwval lege vervallen panden.

Vandaag richting Split gereden. Nier over de grote weg maar n soort van binnendoor door de bergen.

Je waant je in n soort niemandsland kreeg n beetje Bonanza/Rawhide en Winnetou gevoel. Maar ook n beetje Spooky....... kreeg soms n beetje luguber gevoel.....

Alleen bergen rotsen bomen dode bomen vervallen panden of misschien kapot geschoten in de oorlog. Dan volgt er een S bocht en is er ineens een plaatsje. Huizen mensen én een market ..... leeg vervallen.... zo gek....

Je ziet langs de kant van de weg een bord"market" 200 m je komt bij de market en hij is leeg en vervallen..... en dan ineens kom je om de bocht van een berg en dan zie je een schitterend levensgroot meer met een enkel.huisje aan de overkant zooo mooi! "Perucko Jezero"  Wat een raar land. Inmiddels zijn we inDalmatie aangeland.

Ik denk dat er echt door een oud oorlogsgebied zijn gereden.  Nu  zien we ook gedenkstenen etc.

Dan rijd je door een tunnel onder ern berg door én aan het einde vzn de tunnrl.kom je in een heel andere wereld .... stad....industrie...

Op zoek nasr de camping, camping Strobec / Split. 15.15 uur aangekomen. Voor de tijd die we nu in Kroatie zijn toch n beetje wow effect!! Als de caravan staat zie ik voor me de zee kijk ik naar links zie ik de stad Split en de bergen. Sun is shining terwijl we de hele dag in de bergen en de (donkere) wolken hebben gereden!. Maar kleine troost de donkere wolken hebben ons achtervolgd en strooien hier straks hun druppels wel rond.
16.00 uur het regent hier pijpenstelen, maar de temperatuur is goed!